Przejdź do treści
Strona główna » Jak poprowadzić lekcję dotyczącą własności figur geometrycznych?

Jak poprowadzić lekcję dotyczącą własności figur geometrycznych?

Jedni geometrię uwielbiają inni mają trudności z jej zrozumieniem. Jak przeprowadzić takie zajęcia by zaciekawiły i zaangażowały uczniów? Zapraszam do przeczytania poniższego wpisu i zapoznania się z moją propozycją.

Rozsypanka wyrazowa

Na początek uczniowie otrzymali zagadkę do rozwiązania w formie rozsypanki wyrazowej. Zadaniem uczniów było ułożenie nazw figur geometrycznych z rozsypanych liter. Zachęcam do niezdradzania uczniom kategorii tematycznej wyrazów. Dodatkowo utrudni to wykonanie zadania, a dzieciakom sprawi więcej frajdy. Świetnie się sprawdzi na początku lekcji. Niech uczniowie odgadną temat zajęć. Ponadto ćwiczenie to pozytywnie wpływa na koncentrację i logiczne myślenie. Po odczytaniu słów z rozsypanki uczniowie zapisują po 2 – 3 własności danej figury. Po wykonaniu zadania w grupach, przechodzimy do wspólnego omówienia własności figur geometrycznych.

Koło fortuny

Drugim sposobem, który można wykorzystać do przypomnienia nazw oraz własności figur geometrycznych jest koło fortuny. Wówczas każda z grup otrzymuje wydrukowane koło wyboru i losuje figurę. Następnie uczniowie zapisują jej nazwę oraz 2 – 3 własności.

Domino z kodami QR

W dalszej części lekcji zadaniem uczniów jest ułożenie domina z kodami QR. To nowoczesna wersja domina w której uczniowie korzystają z telefonów by zeskanować kody QR i poznać treści zadań znajdujące się na kafelku. Następnie przechodzą do ułożenia domina.

Jeśli chcesz wykorzystać tą grę na swoich lekcjach zapraszam Cię do skorzystania z mojego zestawu kart z kodami QR. Znajdziesz w nim opracowane wszystkie wymienione w tym artykule pomysły. Dodatkowo dołączona jest wersja normalna domina oraz stacji zadaniowej.

Stacje zadaniowe z kodami QR

Ostatnie zadanie w grupach to stacja zadaniowa z kodami QR – zadania dotyczą obwodu i pól figur płaskich. Zadania rozwieszamy w dowolnym miejscu w sali. Uczniowie podchodzą do zadań i skanują kody QR, a następnie w grupie rozwiązują zadania. Do stacji dołączona jest również karta odpowiedzi na której należy wpisać wyniki poszczególnych zadań.

Jeśli chcesz zobaczyć jak wyglądała taka lekcja zapraszam do obejrzenia rolki, w której pokazuję fragmenty z zajęć z wykorzystaniem moich autorskich materiałów.

Przedstawione przeze mnie propozycje przetestowałam na lekcjach w klasach 7 oraz 8. Niektóre ćwiczenia wykorzystałam również na zajęciach wyrównawczych czy zastępstwach. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że te metody pracy były skuteczne. Uczniowie z ogromnym zaangażowaniem i zaciekawieniem uczestniczyli w lekcji.

Do usłyszenia w kolejnych wpisach.

Katarzyna

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *